Fremtiden indenfor mobiltelefoni og mobilabonnementer

Published on by KurtHansen

Fremtiden for mobilabonnementer er billig betaling, dette betyder også afregning hvor der betales en flad pris pr. måned for et på forhånd bestemt taleforbrug, SMS forbrug samt antal MB data. Denne form for afregning har længe været gældende hos de helt små mobil selskaber, men der er meget der tyder på at de større mobilselskaber i dag også begynder at få øjnene op for den type for betaling.

Spørgsmålet lyder så om det gør markedet for mobiltelefoni nemmere for danskeren og om det giver billigere priser. ser det langt mere nemt ud, i forhold til mobiltelefon abonnementer hvor man betaler hvert minut, men hvor der forekommer andre omkostninger og specielle priser der kan gøre det billigere eller dyrere. Men det er ikke helt så simpelt. Når tele selskaberne med tiden begynder at udbyde faste priser på abonnementet til mobilen ønsker teleselskaberne stadig at maksimere deres fortjeneste så meget som de kan og et af de midler er stor overtaksering hvis man hvad dit abonnement til mobilen tilbyder.

Hvis du for eksempel har et mobiltelefon abonnement der inkludere 5 timers tale per måned og du i stedet bruger 8 timer per måned, skal du betale for de 3 timer ekstra, og det er her overtakseringen kommer ind i billedet. Mobiltelefon selskaberne tror og håber på at du som dansk forbruger ikke får valgt det rigtige abonnement og derfor forholdsvist ofte kommer til at afregne en enorm tillægspris på de timer, tekst beskeder og datatrafikken der ligger ud over dit mobil abonnement. Det ser altså ud til vi får et gennemskueligt marked for mobilabonnementer, men det er dog ikke helt sandt, dog selvom det som udgangspunkt ser ud til vi får mere gennemskuelighed og nogle billigere priser, så det er ikke 100% sandheden.

Det der er positivt er at der er kommet nye regler omkring mobilpriser på taletid, men også datatrafik når du rejser til udlandet og bruger din mobiltelefon med dit abonnement til mobilen. gør at der i dag er kommet loft på prisen, og det er meget sikkert at vi ej har set det sidste der endnu. Mobil data forhøjes næsten hver måned, flere og flere får smart telefoner der kan anvendes til email, facebook og surf på nettet, og jo flere brugere, des større volumen. er det endnu mere interessant for teleselskaberne at konkurrere om kunderne, og herved kommer vi med sikkerhed til at se fald i prisen på data trafik.

To be informed of the latest articles, subscribe:
Comment on this post